Marketing internetowy – co to takiego?
Aby mówić o marketingu internetowym, trzeba najpierw przybliżyć samo pojęcie „marketing”. Słownik języka polskiego definiuje to słowo jako „działania mające na celu poznanie potrzeb konsumentów” czy „wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta”. Marketing to po protu obsługa klienta – sprzedaż, promocja, reklama. Marketing internetowy zaś to nic innego jak marketing w sieci, do którego używa się najczęściej strony WWW. Najprostszym przykładem marketingu internetowego są reklamy (banery, ogłoszenia czy nawet mailowy spam).
Wszystko zaczęło się od reklam wysyłanych na konta pocztowe (często nazywane jest to „mailingiem”). Dopiero później reklama ewoluowała w dźwięk, grafikę, czyli to, co możemy zaobserwować dzisiaj (interaktywne banery, elektroniczne katalogi). Tego typu reklama dociera do szerszej grupy ludzi. Marketingiem internetowym nazywamy też np. aukcje internetowe, słowem – wszystko to, co związane jest z promocją produktów online. Niektóre formy, jak np. interaktywne okienka reklamowe – wyskakujące podczas wyświetlania stron – są denerwujące dla pewnej części społeczeństwa. Wciąż jednak pozostają skuteczną promocją produktów.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą drukarni Designer:
http://www.drukarniaszczecin.pl/