Papier firmowy świadczy o prestiżu firmy. Powinien więc wyglądać stylowo, profesjonalnie i elegancko. Jak osiągnąć to zamierzenie bez wydawania ogromnych kwot na projekty wykonywane przez agencje? Otóż papier firmowy można bez problemu zaprojektować we własnym domowym zaciszu. Wystarczy dobra wizja i umiejętne rozplanowanie powierzchni.
Nie ma ściśle określonych reguł i norm co do treści umieszczanych na papierze. Jednakże nieodzownym elementem powinno być widoczne logo firmy – w końcu papier firmowy to również sposób na reklamę. Zazwyczaj umieszczane jest ono w górnym rogu, choć nie jest to warunek. Często spotyka się również papier z danymi teleadresowymi firmy. Ułatwia to jej identyfikację.
Papier firmowy jest najczęściej koloru białego.  Można jednak wypełnić tło kolorem lub umieścić w nim grafikę (np. powiększone logo). Pamiętajmy jednak, aby w tle nie stosować wyrazistych kolorów – spowoduje to nieczytelność. Najlepiej, aby kolory były stonowane, a nawet „wyblakłe”. Nie poleca się także używania wymyślnych czcionek.
W projektowaniu papieru firmowego kierujmy się więc zasadą: „im mniej, tym lepiej”.

Zapraszamy do zapoznania się z gotowymi projektami drukarni Designer.