
Ulotki to jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania usług przedsiębiorstwa i dotarcia do nowych klientów. Nie bez przyczyny cieszą się ogromną popularnością. Aby jednak nie zginęły w konkurencyjnym tłumie i dobrze reprezentowały firmę, należy przemyśleć ich projekt. Jak przygotować ulotki do druku, aby dawały firmie korzyści?
Jakie informacje powinna zawierać ulotka?
Ulotka jest formą rozszerzenia wizytówki firmy. Znajduje się też na niej znacznie więcej informacji. O ile wizytówkę rozdaje się zazwyczaj raczej w formalnych sytuacjach, ulotka może być kolportowana niemal wszędzie. Jej zadaniem jest jak najkorzystniejsze przedstawienie oferty i wizerunku firmy – treść nie powinna być więc przytłaczająca. Jakie informacje powinny się na niej znaleźć?
- Podstawowe dane firmy, takie jak nazwa, logo, sposoby kontaktu i adres.
- Oferowane produkty i usługi – nawet jeśli Twoja oferta jest bardzo różnorodna, postaraj się wymienić tylko jej najważniejsze i najmocniejsze punkty. Ulotka musi być przede wszystkim czytelna i zachęcać do dalszego, bardziej szczegółowego zapoznania się z firmą.
- Dodatkowe praktyczne informacje – organizujesz regularne promocje, programy rabatowe lub sprzedaż z dowozem do domu? Koniecznie o tym napisz! Zaznacz to, co wyróżnia Cię spośród innych firm i będzie atrakcyjne dla klienta.
Jak powinna wyglądać ulotka?
Choć treść drukowanej ulotki jest niezwykle ważna, to jej wygląd może mieć kluczowe znaczenie. Pamiętaj, że ludzie są wzrokowcami – to ciekawy design sprawia, że nowy klient zwróci uwagę właśnie na Twoją ofertę. Jak sprawić, żeby wydrukowana ulotka przyciągała wzrok?
- Zarządzaj kolorami – pamiętaj, aby były one spójne z wizerunkiem marki. Nie bój się łączenia kontrastowych barw. Odważne zestawienia nie tylko przyciągają wzrok, ale też porządkują układ ulotki. Podkreślają przekaz i pozwalają na organizację informacji.
- Wykorzystaj profesjonalnie przygotowane grafiki – wysoka jakość obrazów świadczy o profesjonalizmie.
- Zadbaj o czytelność – tu także ważny jest umiar. Grafiki mają przyciągać uwagę i urozmaicać tekst, ale nie mogą przytłaczać wzroku odbiorcy.
- Zaufaj profesjonalistom – pracujący w drukarni graficy naprawdę wiedzą, co robią. Warto sięgnąć po ich radę i doświadczone oko. Kompleksowo przeprowadzą Cię przez proces tworzenia ulotki.