
Wizytówka to często pierwszy rodzaj reprezentacji firmy lub marki osobistej, z jaką spotyka się odbiorca. Ważne więc, żeby świadczyła o jej profesjonalizmie i wyjątkowości. Jak zaprojektować wizytówkę, która przyciągnie klientów?
Co powinno znaleźć się na wizytówkach?
Zanim przystąpisz do graficznego projektowania wizytówek, zacznij od podstaw. Zastanów się, co chcesz na nich umieścić – wizytówki muszą przecież przekazywać najważniejsze informacje o właścicielu i umożliwiać z nim kontakt. Pamiętaj więc, aby były na nich następujące dane:
- imię i nazwisko właściciela lub nazwa firmy,
- adres przedsiębiorstwa,
- dane kontaktowe,
- najważniejsze informacje o rodzaju usług firmy.
Pomyśl, w jaki sposób rozmieścić je na papierze. Czy wszystkie znajdą się na jednej stronie, czy może część z nich widoczna będzie na odwrocie wizytówki?
Wizytówki rozpoznawalne – czyli jakie?
Wiesz już, jakie informacje znajdą się na wizytówkach. Teraz zadbaj o to, aby przyciągały one uwagę potencjalnych klientów. Jak to zrobić?
- Zadbaj o spójność – wizytówki powinny być zgodne z charakterem firmy i jej identyfikacją wizualną. Wykorzystaj tę samą paletę kolorów i elementy graficzne.
- Zachowaj umiar – podczas drukowania wizytówek konieczne jest zachowanie ich czytelności. Czasami warto zrezygnować z kilku ozdób na rzecz komunikatywności.
- Postaw na kreatywność – wyobraź sobie, że potencjalny klient poszukuje najlepszego fachowca w Twojej branży. Z pewnością ma już cały plik wizytówek. Postaraj się, aby to Twoja przyciągała wzrok. Pamiętaj jednak przy tym o poprzednim punkcie.
Przygotowanie wizytówek do druku – co musisz wiedzieć?
Projektowanie to nie tylko estetyczny design, ale też przygotowanie techniczne. Drukowanie wizytówek wiąże się z wyborem parametrów takich jak:
- format, rodzaj i gramatura papieru,
- sposób uszlachetnienia,
- wykończenie formatu,
- układ tekstu i grafik,
- orientacja pionowa lub pozioma.
Jeżeli przed drukiem chcesz upewnić się, że stworzony projekt będzie wyglądał dobrze i zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, możesz zdecydować się na skorzystanie z pomocy drukarni. Doświadczeni graficy sprawdzą poprawność wybranych parametrów i naniosą na projekt drobne poprawki.