
Żyjemy w dobie cyfryzacji, a dużą część naszego życia pochłania internet, szczególnie zaś social media. Wiele osób nie widzi świata poza wirtualną rzeczywistością, która w wielu przypadkach zastępuje kontakty międzyludzkie i staje się jedynym źródłem wiedzy. Czy w takiej sytuacji reklama drukowana wciąż ma sens?
Określ swój target
Reklama drukowana z pewnością będzie dobrym źródłem promocji produktu, pod warunkiem, że trafi do właściwej grupy odbiorców. Młode pokolenie, które żyje w świecie internetu, w zdecydowanej większości przypadków nie sięga po czasopisma. Umieszczenie tam reklamy produktów przeznaczonych dla tej grupy nie przyniesie spodziewanego efektu. Inaczej sprawa wygląda w przypadku osób nieco starszych. Mimo że na ogół również nieobce są im nowe technologie, chętnie sięgają po sprawdzone źródło wiedzy, jakim są gazety i przypisują im większą wiarygodność. Z tego powody umieszczone tam reklamy są dla nich bardziej interesujące, a przede wszystkim lepiej zapamiętywalne, niż setki wyskakujących okienek na stronach internetowych. Reklamy internetowe drażnią, a często nawet są blokowane przez specjalne programy. Tymczasem reklama drukowana przyciąga wzrok i pozostaje w pamięci na dłużej, tym bardziej, że zawsze można do niej wrócić.
Postaw na jakość
Aby reklama drukowana właściwie spełniała swoją funkcję i była wizytówką firmy czy produktu, powinna wyróżniać się dobrą jakością. Należy zadbać zarówno o ciekawą firmę graficzną, jak i o sam druk. Choć treść reklamy w gazecie czy drukowanej ulotki jest niezwykle ważna, to jej wygląd może mieć kluczowe znaczenie. Ciekawy design sprawia, że reklama zapada w pamięć i przyciąga uwagę klientów. Kolory powinny być spójne z wizerunkiem marki, a grafika wyróżniać się profesjonalnym przygotowaniem. Z tego powodu projekt i druk reklamy warto powierzyć sprawdzonej firmie, będzie to bowiem gwarancja jej wysokiej jakości, która przełoży się na zainteresowanie odbiorców.
Reklama drukowana może przybierać różne formy. Znajdziemy ją w gazetach, a także na ulotkach czy plakatach. Wiele firm w dalszym ciągu inwestuje w nią duże pieniądze, wierząc w jej skuteczność. Warto się zatem zastanowić, jaki jest jej zasięg i do jakiej grupy odbiorców trafia, by zaprojektować ją w taki sposób, aby osiągnąć zamierzony efekt. Nie ulega jednak wątpliwości, że reklama drukowana w dobie internetu w dalszym ciągu ma sens.