
Na amerykańskich filmach od wielu lat można zobaczyć wracających z zakupów ludzi, którzy niosą w rękach papierowe torby. U nas powoli taki stan rzeczy również jest zauważalny, choć wiele osób w dalszym ciągu nie wyobraża sobie rezygnacji z foliowych reklamówek. Z pewnością warto podjąć wszelkie działania, które skłonią ich do zmiany przyzwyczajeń. Z naszego wpisu dowiesz się, dlaczego warto zamienić foliową reklamówkę na drukowaną torbę papierową.
Folia kontra papier
Organizacje ekologiczne biją na alarm z powodu wzrastającego zanieczyszczenia naszej planety przez zalegający plastik. Głównym źródłem tych zanieczyszczeń są jednorazowe opakowania plastikowe, a także woreczki foliowe i reklamówki. Do walki z tym zjawiskiem oprócz licznych stowarzyszeń, włączyła się nawet Unia Europejska. Większość krajów ponosi dodatkowe opłaty za używanie foliówek, a są także i takie, w których jest to całkowicie zakazane. Wynika to z faktu, że rozkład folii może trwać nawet 500 lat. Jeśli więc nie trafi ona w odpowiednie miejsce, gdzie zostanie poddana recyklingowi, przyczyni się do degradacji środowiska naturalnego.
Zupełnie innym surowcem jest papier. Proces jego rozkładu wynosi zaledwie kilka miesięcy, a ponadto można go wielokrotnie wykorzystywać. Z tego powodu istnieje światowa tendencja, która ma na celu zastąpienie plastiku wyrobami z papieru. Coraz większa liczba sklepów umożliwia więc spakowanie zakupów do papierowych toreb.
Największe zalety drukowanych toreb papierowych
Torby papierowe są przede wszystkim bezpieczne dla środowiska naturalnego. Oprócz tego, te ze spersonalizowanym napisem mogą stać się doskonałym nośnikiem reklamy. Reklamowe torby papierowe z nadrukiem w postaci nazwy oraz logo firmy to idealny pomysł na stworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w przestrzeni publicznej. Eleganckie, oryginalne i wytrzymałe doskonale sprawdzą się podczas zakupów, ale także spotkań branżowych czy konferencji. Można pakować do nich zakupy w supermarkecie, jak również gadżety wręczane klientom jako prezent. Nie należy się martwić, że nie wytrzymają one ciężaru naszych zakupów, ponieważ na ogół charakteryzują się dużą wytrzymałością. Sprawdzeni producenci stosują wzmocnienia z kartonu dla dna torby oraz górnego pasa, gdzie instalowane są uchwyty, dzięki czemu torba wytrzyma obciążenie nawet dziesięciu kilogramów. Wszystko to sprawia, że drukowana torba papierowa to znacznie lepszy wybór od foliowej reklamówki.
Wybór torby papierowej świadczy o naszej dbałości o środowisko naturalne. Z pewnością warto więc zmienić swoje nawyki i raz na zawsze zrezygnować z używania foliowych reklamówek.