
Każdy producent, któremu zależy na wypromowaniu swojego produktu powinien zadbać zarówno o jego jakość, jak i o jak najlepszą prezentację. Składają się na nią zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe, a także drobne elementy, które mają ważne znaczenie dla ogólnego wizerunku. Jednym z nich są kartoniki do blistra – pozornie będące jedynie drobnostką, tak naprawdę jednak dające klientowi sporo wiadomości na temat kupowanej rzeczy. Z naszego wpisu dowiesz się, jak stworzyć indywidualny nadruk na kartoniku do blistra.
Czym jest blister?
Blister jest to rodzaj opakowania. Najczęściej składa się on z dwóch warstw transparentnej folii. Spodnia ma płaski kształt, natomiast wierzchnia wyprofilowana jest w taki sposób, aby odpowiadała kształtowi znajdującego się wewnątrz produktu. Istotnym elementem blistra jest także znajdujący się wewnątrz kartonik, na którym znajdują się najważniejsze informacje dotyczące danego produktu, a także dane producenta. Tego typu opakowania najczęściej można spotkać w przypadku baterii, akcesoriów komputerowych, wycieraczek samochodowych, zabawek i innych niewielkich elementów, które z jednej strony wymagają ochrony, z drugiej zaś dobrego wyeksponowania.
Jak zaprojektować kartonik do blistra?
Bardzo ważnym elementem blistra jest drukowany kartonik. Nie tylko przekazuje on ważne informacje na temat produktu, ale jest także nośnikiem reklamy. Z pewnością powinny się na nim zatem znaleźć podstawowe wiadomości na temat użytkowania i cech produktu, ale także dane i logo firmy. Aby kartonik był estetyczny i przyciągał uwagę klientów, warto także zwrócić uwagę na jego projekt graficzny. Dobrze jest więc powierzyć go sprawdzonej drukarni, a także zachować spójność, która jest możliwa dzięki przestrzeganiu czterech zasad:
- kontrast – kontrastowy projekt rzuca się w oczy. Z tego powodu należy unikać umieszczania elementów, które są do siebie bardzo podobne, na rzecz dużego różnicowania czcionki, koloru czy grubości,
- powtarzalność – aby projekt był harmonijny, warto powtarzać podobne wizualnie detale – kolory, kształty, grubości linii, rozmiary czy inne elementy,
- spójność – projekt, który charakteryzuje się spójnością jest przejrzysty. Z tego powodu należy zadbać o to, aby wszystkie elementy były ze sobą powiązane,
- właściwe odległości – detale nawiązujące do siebie nawzajem powinny być położone blisko siebie, stworzy to bowiem poczucie jednolitej całości.
Projekt kartonika do blistra trzeba dobrze przemyśleć, ponieważ stanie się on nośnikiem reklamy. Dzięki niemu można dobrze wyeksponować produkt, a jednocześnie stworzyć dobry wizerunek firmy.